MISTRZOWIE STOMATOLOGII

  1. Indywidualizacja górnych łyżek wyciskowych dla poprawy jakości wycisków
    lek. dent. Przemysław Marcinowski
  2. Ortodontyczna terapia nakładkowa w centralnej relacji
    lek. dent. Przemysław Marcinowski
  3. Lek. dent. Przemysław Marcinowski – wywiad

PRAKTYKA

  1. Metoda selektywnego stapiania laserowego, frezowania oraz tradycyjnego topienia w wykonawstwie metalowych struktur protetycznych
    lek. dent. Borys Tomikowski, dr n. med. Katarzyna Tomikowska, dr hab. n. med. Beata Dejak
  2. Zastosowanie szynoterapii w leczeniu powikłań w układzie stomatognatycznym po zakończonym leczeniu ortodontycznym aparatem stałym
    dr n. med. Aleksandra Nitecka-Buchta, Marta Sitek, Alicja Targońska, Wiktoria Wierzba, Justyna Strzelecka, Beata Pisarska, prof. dr hab. n. med. Stefan Baron
  3. Etiologia recesji – przegląd piśmiennictwa
    dr n. med. Anna Skurska, dr n. med. Ewa Dolińska, lek. dent. Patrycja Załęska, lek. dent. Łukasz Podlewski, Maria Pietruska, dr hab. n. med. Jan Pietruski
  4. Przemieszczenie zawiązków trzeciego zęba trzonowego szczęki i żuchwy do zatoki szczękowej – rzadki przypadek powikłania germektomii
    dr n. med. Jan Nienartowicz, dr n. med. Józef Komorski, dr n. med. Hanna Woytoń-Górawska
  5. Choroba dłoni, stóp i jamy ustnej u dorosłego pacjenta
    lek. dent. Małgorzata Janowska-Bugaj
  6. Korony na podbudowie z cyrkonu. Część II – wybrane przypadki kliniczne
    dr n. med. Beata Śmielak, lek. dent. Elwira Uss
  7. Wpływ nanocząsteczek srebra na wybrane właściwości tworzywa akrylowego
    lek. dent. Ewa Marciniak, dr inż. Kinga Bociong, dr hab. n. med. Jerzy Sokołowski, prof. nadzw.

PERYSKOP

  1. Pytania otwierają drzwi do zmiany
    Mariusz Oboda, Marta Stanicka

PO GODZINACH

  1. Weź na ząb: Sarajewo
    Tomasz Hankiewicz

MISTRZOWIE STOMATOLOGII

  1. Indywidualizacja górnych łyżek wyciskowych dla poprawy jakości wycisków
    lek. dent. Przemysław Marcinowski
  2. Ortodontyczna terapia nakładkowa w centralnej relacji
    lek. dent. Przemysław Marcinowski
  3. Lek. dent. Przemysław Marcinowski – wywiad

PRAKTYKA

  1. Metoda selektywnego stapiania laserowego, frezowania oraz tradycyjnego topienia w wykonawstwie metalowych struktur protetycznych
    lek. dent. Borys Tomikowski, dr n. med. Katarzyna Tomikowska, dr hab. n. med. Beata Dejak
  2. Zastosowanie szynoterapii w leczeniu powikłań w układzie stomatognatycznym po zakończonym leczeniu ortodontycznym aparatem stałym
    dr n. med. Aleksandra Nitecka-Buchta, Marta Sitek, Alicja Targońska, Wiktoria Wierzba, Justyna Strzelecka, Beata Pisarska, prof. dr hab. n. med. Stefan Baron
  3. Etiologia recesji – przegląd piśmiennictwa
    dr n. med. Anna Skurska, dr n. med. Ewa Dolińska, lek. dent. Patrycja Załęska, lek. dent. Łukasz Podlewski, Maria Pietruska, dr hab. n. med. Jan Pietruski
  4. Przemieszczenie zawiązków trzeciego zęba trzonowego szczęki i żuchwy do zatoki szczękowej – rzadki przypadek powikłania germektomii
    dr n. med. Jan Nienartowicz, dr n. med. Józef Komorski, dr n. med. Hanna Woytoń-Górawska
  5. Choroba dłoni, stóp i jamy ustnej u dorosłego pacjenta
    lek. dent. Małgorzata Janowska-Bugaj
  6. Korony na podbudowie z cyrkonu. Część II – wybrane przypadki kliniczne
    dr n. med. Beata Śmielak, lek. dent. Elwira Uss
  7. Wpływ nanocząsteczek srebra na wybrane właściwości tworzywa akrylowego
    lek. dent. Ewa Marciniak, dr inż. Kinga Bociong, dr hab. n. med. Jerzy Sokołowski, prof. nadzw.

PERYSKOP

  1. Pytania otwierają drzwi do zmiany
    Mariusz Oboda, Marta Stanicka

PO GODZINACH

  1. Weź na ząb: Sarajewo
    Tomasz Hankiewicz

Przemysław Marcinowski

Lek. dent.

Jak rozpoczęła się Pana przygoda ze stomatologią?

Do trzeciej klasie liceum byłem przekonany, że dalszą edukację będę kontynuował na politechnice. Jednak tata, który jest technikiem dentystycznym, rozbudził we mnie zainteresowanie własną profesją. Dodatkowo moja mama – jako praktykujący stomatolog – pomogła mi w pełni zrozumieć rolę technika i dentysty w procedurach leczenia. Muszę przyznać, że poszło im dobrze ukierunkowanie moich zainteresowań, bo już w połowie trzeciej klasy liceum zmieniłem zdanie i zdecydowałem się startować na stomatologię. Przed studiami zaliczyłem rok Studium Techniki Dentystycznej, co w połączeniu z doświadczeniem zdobytym w laboratorium taty procentowało i nadal procentuje w mojej pracy. Po studiach szybko się usamodzielniłem, prowadząc razem z żoną gabinet stomatologiczny i zaczęliśmy przygodę z burzliwie rozwijającą się w tamtym czasie stomatologią (początek lat 90.). Od początku interesowała mnie protetyka, później doszły zaburzenia narządu żucia i ortodoncja.

Jaki obszar stomatologii jest dla Pana najbardziej pasjonujący?

Najbardziej fascynuje mnie zagadnienie funkcjonowania zgryzu u pacjentów. Jest to obszar, który stawia wiele wyzwań i może dlatego się nie nudzi, a dodatkowo jest wciąż wiele możliwych nowych praktycznych rozwiązań i odkryć. Sam temat jest bardzo kontrowersyjny, ponieważ jest niewiele wspólnych mianowników pomiędzy teoriami i przez to jest fascynujący. Z teoretycznego i praktycznego punktu widzenia jeszcze wiele czasu upłynie, zanim zrozumiemy wszelkie aspekty funkcjonowania narządu żucia człowieka.

Dlaczego rozpoczął Pan prowadzenie szkoleń i jak to się stało, że są one tak popularne?

Zostałem „zmuszony” przez koleżanki i kolegów. Po ukończeniu szkoleń z okluzji w Akademii Dawsona w St. Petersburg w USA nabierałem szybko doświadczenia i szybko weryfikowałem pozyskaną wiedzę. Moja fascynacja tematem chyba emanowała ze mnie, bo kilkoro koleżanek i kolegów wręcz zmusiło mnie do podzielenia się wiedzą. A w tamtym czasie było niewiele kursów z okluzji w Polsce. Musiałem więc przygotować prezentację i układ szkolenia. Wzbogaciłem je o swoje własne praktyczne doświadczenia i spostrzeżenia. I tak powstało szkolenie. Obecną popularność prowadzonych przeze mnie szkoleń zawdzięczam na pewno stale aktualizowanej wiedzy oraz współpracy z jedną z najlepszych firm szkoleniowych na rynku.

Czy osoba tak zaangażowana w różnego rodzaju działania na polu stomatologii ma jeszcze czas na hobby i inne zainteresowania?

Dzięki własnemu wypracowanemu systemowi pracy z pacjentem, w którego centrum jest zarządzanie okluzją, unikam wielu niepotrzebnych stresów i straty czasu przy wykonywaniu różnego rodzaju leczenia pacjentów. Ten indywidualny, wypracowany system pomaga mi znaleźć czas na hobby. Niestety, przez to, że wciągnęły mnie tak bardzo czasochłonne pasje, jak żeglarstwo i golf, nie starcza już czasu na ukochane kiedyś modelarstwo lotnicze. Jednak dla utrzymania dobrej kondycji i sprawności fizycznej trenuję również sporty walki – taijiquan i sandę, a od czasu do czasu gram w tenisa.

Czy Pana i żony pasją stomatologiczną udało się zarazić również synów?

No właśnie, nigdy nie rozumiałem, dlaczego rodzice tak prą, by dzieci kontynuowały ich drogę zawodową. A tu okazało się, że wpadliśmy z żoną w te same tory myślenia. Nasz młodszy syn właśnie zaczął studia stomatologiczne.

1985-1986 – Medyczne Studium Zawodowe w Poznaniu, kierunek Technika Dentystyczna

1986-1991 – studia na Wydziale Lekarskim, Oddziale Stomatologicznym Akademii Medycznej w Poznaniu

1993 – tytuł specjalisty I stopnia Stomatologii Ogólnej

1996 – rozpoczęcie szkoleń z zakresu implantologii (pierwszy kurs z zakresu implantologii – Waldenburg, Szwajcaria)

2006-2008 – curriculum z zakresu okluzji w Dawson Center (St. Petersburg, USA)

Czytaj również